Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Strijen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Molenstraat 19
Strijen 3291EE
Route

Patiëntervaringen

2071 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Intake

Ik ben al een tijd niet bij de tandarts geweest. Angst speelt daar de grootste rol in. Werd vriendelijk ontvangen en een plan besproken over vervolg afspraken. Nog geen behandeling verder gehad

Snel,fijn

Fijn,snel,gericht op de patient heel helder qua communicatie

Soepele behandeling

Veel aandacht voor patiënt, en begrip.

Een goede Tandarts

Bij deze Tandarts kom ik al jaren! Wordt netjes geholpen!

Fijne en meedenkende monhygieniste.

Ik vind het een fijne mondhygieniste die meedenkt in mogelijkheden.

Vriendelijk en deskundig geholpen

Heel plezierige ontvangst en vriendelijke sfeer. Snel en prima geholpen.

Prima praktijk

Stipt op tijd, rustige en voorzichtige manier van werken, aandacht voor de algehele gezondheid, goed advies, vriendelijke mensen. Ik weet alleen niet welke tandarts we hadden, Hababa of Kiliç. :)

Het was heel goed en blangrijk.

Tandarts Ezgi en al het personeel waren erg aardig. Ze hebben me goed uitgelegd wat mijn gebitsproblemen zijn. Nu weet ik welke behandeling ik kan verwachten en voel ik me geweldig.

Top!

Wat valt er te omschrijven?,in één woord top. Ik werd snel en vakkundig geholpen, en de jaarlijkse controle die over een paar weken gepland stond werd ook direct uitgevoerd.

Vriendelijke behandeling, goed geholpen

Vriendelijk

Fijne mensen en goed geholpen.

Ze nemen de tijd voor je. Overleggen ook met je.

Fijne tandarts

Prettig en duidelijk alles in overleg

Prima 1e consult

1e consult is prima bevallen. Werd gehoord en serieus genomen

Geweldig

Vlot geholpen, goed advies !

Altijd vriendelijk en kundig personeel

Altijd vriendelijk en kundig personeel

Vriendlijk

Hartelijk en ontspannen

Prima

Heel goed ervaren.

Goed

Duidelijke afspraken. Goede verzorging.

Hele vriendelijke tandarts en assistente

Zoals hierboven: hele vriendelijke en aardige tandarts en assistente. Dat maakt een bezoek een stuk leuker.

Prima geholpen

Mooi op tijd aan de beurt, fijn geholpen door vervangende tandarts