Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Strijen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Molenstraat 19
Strijen 3291EE
Route

Patiëntervaringen

2071 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Intake

Ik ben al een tijd niet bij de tandarts geweest. Angst speelt daar de grootste rol in. Werd vriendelijk ontvangen en een plan besproken over vervolg afspraken. Nog geen behandeling verder gehad

Snel,fijn

Fijn,snel,gericht op de patient heel helder qua communicatie

Soepele behandeling

Veel aandacht voor patiënt, en begrip.

Een goede Tandarts

Bij deze Tandarts kom ik al jaren! Wordt netjes geholpen!

Fijne en meedenkende monhygieniste.

Ik vind het een fijne mondhygieniste die meedenkt in mogelijkheden.

Vriendelijk en deskundig geholpen

Heel plezierige ontvangst en vriendelijke sfeer. Snel en prima geholpen.

Prima praktijk

Stipt op tijd, rustige en voorzichtige manier van werken, aandacht voor de algehele gezondheid, goed advies, vriendelijke mensen. Ik weet alleen niet welke tandarts we hadden, Hababa of Kiliç. :)

Het was heel goed en blangrijk.

Tandarts Ezgi en al het personeel waren erg aardig. Ze hebben me goed uitgelegd wat mijn gebitsproblemen zijn. Nu weet ik welke behandeling ik kan verwachten en voel ik me geweldig.

Top!

Wat valt er te omschrijven?,in één woord top. Ik werd snel en vakkundig geholpen, en de jaarlijkse controle die over een paar weken gepland stond werd ook direct uitgevoerd.

Vriendelijke behandeling, goed geholpen

Vriendelijk

Fijne mensen en goed geholpen.

Ze nemen de tijd voor je. Overleggen ook met je.

Fijne tandarts

Prettig en duidelijk alles in overleg

Prima 1e consult

1e consult is prima bevallen. Werd gehoord en serieus genomen

Geweldig

Vlot geholpen, goed advies !

Altijd vriendelijk en kundig personeel

Altijd vriendelijk en kundig personeel

Vriendlijk

Hartelijk en ontspannen

Prima

Heel goed ervaren.

Goed

Duidelijke afspraken. Goede verzorging.

Hele vriendelijke tandarts en assistente

Zoals hierboven: hele vriendelijke en aardige tandarts en assistente. Dat maakt een bezoek een stuk leuker.

Prima geholpen

Mooi op tijd aan de beurt, fijn geholpen door vervangende tandarts