Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking

Tandvleesontsteking komt veel voor en kent verschillende stadia. Op deze pagina leggen we de verschillen uit.

Gezond tandvlees

Gezond tandvlees is roze van kleur en ligt strak om de tanden en kiezen. Bovendien bloedt het tandvlees niet wanneer u eet of uw tanden poetst. Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Het tandvlees is samen met het kaakbot en de vezels het fundament van uw tanden en kiezen. Wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van zijn eigen tanden en kiezen.

Stadium 1: Gingivitis

Gingivitis is het eerste stadium van een lichte tandvleesontsteking en is te herkennen aan rood, slap en gezwollen tandvlees en/of bloedend tandvlees bij het eten en/of poetsen. Daarnaast kunnen een vieze smaak of een slechte adem duiden op gingivitis. Gingivitis veroorzaakt zelden pijnklachten. Om ontstoken tandvlees te genezen, is goed tandenpoetsen en tussen de tanden en kiezen reinigen van belang.

Stadium 2: Parodontitis

Bij parodontitis breidt de tandvleesontsteking zich uit naar de rand van het tandvlees en/of het kaakbot. Het kaakbot kan worden aangetast waardoor tanden en kiezen los gaan zitten of zelfs uitvallen.

Parodontitis gaat niet vanzelf over. Om dit te genezen zal er een paro-protocol moeten worden opgestart. Onze tandarts of mondhygiënist geeft u graag gedetailleerder advies. 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Strijen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Molenstraat 19
Strijen 3291EE
Route

Patiëntervaringen

2071 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Intake

Ik ben al een tijd niet bij de tandarts geweest. Angst speelt daar de grootste rol in. Werd vriendelijk ontvangen en een plan besproken over vervolg afspraken. Nog geen behandeling verder gehad

Snel,fijn

Fijn,snel,gericht op de patient heel helder qua communicatie

Soepele behandeling

Veel aandacht voor patiënt, en begrip.

Een goede Tandarts

Bij deze Tandarts kom ik al jaren! Wordt netjes geholpen!

Fijne en meedenkende monhygieniste.

Ik vind het een fijne mondhygieniste die meedenkt in mogelijkheden.

Vriendelijk en deskundig geholpen

Heel plezierige ontvangst en vriendelijke sfeer. Snel en prima geholpen.

Prima praktijk

Stipt op tijd, rustige en voorzichtige manier van werken, aandacht voor de algehele gezondheid, goed advies, vriendelijke mensen. Ik weet alleen niet welke tandarts we hadden, Hababa of Kiliç. :)

Het was heel goed en blangrijk.

Tandarts Ezgi en al het personeel waren erg aardig. Ze hebben me goed uitgelegd wat mijn gebitsproblemen zijn. Nu weet ik welke behandeling ik kan verwachten en voel ik me geweldig.

Top!

Wat valt er te omschrijven?,in één woord top. Ik werd snel en vakkundig geholpen, en de jaarlijkse controle die over een paar weken gepland stond werd ook direct uitgevoerd.

Vriendelijke behandeling, goed geholpen

Vriendelijk

Fijne mensen en goed geholpen.

Ze nemen de tijd voor je. Overleggen ook met je.

Fijne tandarts

Prettig en duidelijk alles in overleg

Prima 1e consult

1e consult is prima bevallen. Werd gehoord en serieus genomen

Geweldig

Vlot geholpen, goed advies !

Altijd vriendelijk en kundig personeel

Altijd vriendelijk en kundig personeel

Vriendlijk

Hartelijk en ontspannen

Prima

Heel goed ervaren.

Goed

Duidelijke afspraken. Goede verzorging.

Hele vriendelijke tandarts en assistente

Zoals hierboven: hele vriendelijke en aardige tandarts en assistente. Dat maakt een bezoek een stuk leuker.

Prima geholpen

Mooi op tijd aan de beurt, fijn geholpen door vervangende tandarts